• Czcionka:
  • A
  • A+
  • A++
  • zresetuj wielkość interlinii
  • wĹ‚Ä…cz wiÄ™kszÄ… interlinie+
  • Kontrast:
  • wĹ‚acz kontrast
  • wyĹ‚acz kontrast
  • Mapa strony:
  • mapa strony

Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy; zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia ruchowe, zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela – wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole itp.

7:00 – 08:15 Schodzenie się dzieci

  • Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.
  • Zabawy twórcze (dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne).
  • Praca indywidualna, wspierająca rozwój dziecka.
  • Przygotowanie pomocy do zajęć.
  • Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe (przy muzyce, ze śpiewem).

08:15 – 08:30 Przygotowanie do śniadania

  • Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.

08:30 – 09:00 Śniadanie

  • Kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.

09:00 – 10:00 Zintegrowana działalność edukacyjna

Zgodna z realizowananym programem wychowania przedszkolnego:

  • Edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna.
  • Edukacja językowa, matematyczna, artystyczna.
  • Edukacja społeczna, wprowadzanie w świat wartości.

10:00 – 10:45 Bawimy się razem

Aktywność jednolita i zróżnicowana inspirowana przez nauczyciela (w sali lub ogrodzie).

  • Zabawy i gry sportowe (ćwiczenia kształtujące postawę).
  • Spacery i wycieczki (obserwacje przyrodnicze).
  • Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

10:45 – 11:00 Przygotowanie do obiadu

  • Doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i w łazience.

11:00 – 11:20 Obiad (zupa)

  • Ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
  • Wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się.

11:20 – 12:30 Bawimy się razem

Bawimy się w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie przedszkolnym.

  • Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci.
  • Obserwacja pedagogiczna.
  • Praca indywidualna.

12:30 – 12:45 Przygotowanie do obiadu

  • Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.

12:45 – 13:00 Obiad – II danie

  • Kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.

13:00 – 14:30 Odpoczynek poobiedni

Dzieci młodsze:

  • Odpoczynek na leżakach, słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej.

Dzieci starsze:

  • Zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek.
  • Kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela, zabawy integracyjne, tematyczne konstrukcyjne, dydaktyczne, (praca indywidualna i zespołowa w sali i w ogrodzie).
  • Zajęcia dodatkowe.

14:30 – 14:45 Przygotowanie do podwieczorku

  • Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.

14:45 – 15:00 Podwieczorek

  • Kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.

15:00 – 17:30 Zabawy stymulujące aktywność

  • Integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne.
  • Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka (kompensowanie deficytów rozwojowych, praca z dzieckiem zdolnym).
  • Obserwacje przyrodnicze (w sali i w ogrodzie).
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
  • Spotkania okolicznościowe.
  • Rozchodzenie się dzieci.

Nasze Grupy

motylki

Motylki

zabki

Żabki

sloneczka

Słoneczka

krasnale

Krasnale

muchomorki

Muchomorki

motylki

Pszczółki

zabki

Biedroneczki

sloneczka

Wiewióreczki

krasnale

Zajączki

muchomorki

Jeżyki