Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy; zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia ruchowe, zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela – wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole itp.
7:00 – 08:15 Schodzenie się dzieci
- Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.
- Zabawy twórcze (dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne).
- Praca indywidualna, wspierająca rozwój dziecka.
- Przygotowanie pomocy do zajęć.
- Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe (przy muzyce, ze śpiewem).
08:15 – 08:30 Przygotowanie do śniadania
- Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
08:30 – 09:00 Śniadanie
- Kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.
09:00 – 10:00 Zintegrowana działalność edukacyjna
Zgodna z realizowananym programem wychowania przedszkolnego:
- Edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna.
- Edukacja językowa, matematyczna, artystyczna.
- Edukacja społeczna, wprowadzanie w świat wartości.
10:00 – 10:45 Bawimy się razem
Aktywność jednolita i zróżnicowana inspirowana przez nauczyciela (w sali lub ogrodzie).
- Zabawy i gry sportowe (ćwiczenia kształtujące postawę).
- Spacery i wycieczki (obserwacje przyrodnicze).
- Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.
10:45 – 11:00 Przygotowanie do obiadu
- Doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i w łazience.
11:00 – 11:20 Obiad (zupa)
- Ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
- Wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się.
11:20 – 12:30 Bawimy się razem
Bawimy się w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie przedszkolnym.
- Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci.
- Obserwacja pedagogiczna.
- Praca indywidualna.
12:30 – 12:45 Przygotowanie do obiadu
- Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
12:45 – 13:00 Obiad – II danie
- Kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku.
13:00 – 14:30 Odpoczynek poobiedni
Dzieci młodsze:
- Odpoczynek na leżakach, słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej.
Dzieci starsze:
- Zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek.
- Kontynuacja zajęć edukacyjnych, inicjowanych przez nauczyciela, zabawy integracyjne, tematyczne konstrukcyjne, dydaktyczne, (praca indywidualna i zespołowa w sali i w ogrodzie).
- Zajęcia dodatkowe.