Plany wakacyjne

1.Prosimy o zadanie dzieciom następujących pytań:
W przedszkolu najbardziej podoba mi się…
Gdy wychodzimy do ogrodu przedszkolnego…
Najciekawsza nasza wycieczka…
Dzięki eksperymentom dowiedziałem/łam się o…
Najbardziej lubiłem/łam, gdy na rytmice…
Najbardziej lubiłem/łam słuchać książek o…
Najbardziej lubię, gdy w przedszkolu…
Moje koleżanki z grupy są…
Moi koledzy z grupy są…
Najbardziej lubiłem/łam bawić się z…

2. Zachęcamy do zapoznania dziecka z wierszem B. Szelągowskiej „Na wakacje ruszać czas”.
„Na wakacje ruszać czas”
Za dni kilka –o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.
 
A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.
 
Ja na morze nie mam czasu.
Wolę jechać het- do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać grzyby
albo w rzece łowić ryby.
 
Dla mnie to najlepsza pora
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry.
Wolę jechać na Mazury.
 
Morze, góry, las i rzeka;
Wszystko to już na nas czeka.
Bo zaczęło się już lato
Jedźmy mamo, jedźmy tato.
3. „Podróż pociągiem” – zapraszamy Was na wspólną podróż pociągiem, w której odwiedzimy wspólnie miejsca, które często wybieramy na wakacje. Prosimy Rodziców o przygotowanie piosenki „Jedzie pociąg”. Dziecko wspólnie z całą rodziną tworzy pociąg i porusza się w rytm piosenki. Na przerwę w muzyce dzieci odwiedzają kolejno morze, góry i las. Nad morzem wspólnie naśladujemy czynność nurkowania i pływania, w górach wspinamy się po górach, a w lesie udajemy, że jeździmy na rowerze.

4. „Od najmniejszego do największego” – prosimy o przygotowanie opaski lub chustki na oczy, klapek, stroju kąpielowego, okularów przeciwsłonecznych, muszelek różnego rodzaju i wielkości (lub to co kojarzy się dziecku z wakacjami). Rodzic zasłania dziecku oczy rozkłada na podłodze rzeczy związane z latem w różnych rozmiarach. Podczas trwania utworu, dziecko swobodnie porusza się po pokoju. Na pauzę w muzyce, dziecko dotyka przedmioty, gromadzi je w jednym miejscu. Następnie zdejmuje opaskę i ustawia je w kolejności od najmniejszego przedmiotu do największego.

5. „Wakacyjne klapeczki” – zachęcamy do wykonania pracy plastycznej. Potrzebna będzie biała kartka, kolorowa kartka, nożyczki, klej, farby, pędzel, piasek oraz słomka. Na początku białą kartkę do połowy smarujemy klejem i posypujemy suchym piaskiem (lub malujemy jasno brązową farbą), drugą połowę kartki malujemy niebieską farbą. Następnie na kolorowej kartce odciskamy swoją stopę i prosimy Rodziców o pomoc w jej wycięciu. Na wyciętej części (przy palcach) naklejamy dwa małe kawałki słomki, w taki sposób by powstały japonki. Na koniec przyklejamy klapeczki do przygotowanej wcześniej kartki i gotowe

Komentarze zamknięte.