Znamy różne pojazdy

Temat : Znamy różne pojazdy.

1.Ćwiczenia poranne – zestaw
− „Samoloty” – zabawa.

Dzieci-samoloty startują z przysiadu, rozkładając szeroko ramiona. Na zakrętach przechylają się na boki. Lądują, wracając do przysiadu.
− „Pomoc drogowa” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych.
Dzieci naśladują ruchy:
– pompowania kół – w staniu,
– przykręcania śrubek – w leżeniu tyłem,
– czyszczenia podwozia – w leżeniu tyłem.
− „Traktor” – ćwiczenie tułowia.
Dzieci ustawione parami jedno za drugim. Pierwsze dziecko staje w rozkroku, drugie przechodzi pod jego nogami, pełzając na brzuchu. Po przejściu staje w rozkroku tyłem do kolegi lub koleżanki, którzy szybko przechodzą w taki sam sposób.
− „Rowery” – zabawa z elementem biegu.
Dzieci biegną, wysoko unosząc kolana.
– „Po wąskiej dróżce” – zabawa z elementem biegu.
Dzieci biegną jedno za drugim.
− Maszerują, wyklaskując rytm.

2. „Rowery” – zabawa bieżna.
Dzieci trzymają kręgle jak kierownice rowerów. Biegną swobodnie w różnych kierunkach, wymijając się ostrożnie. Na hasło: Po wąskiej dróżce! – dzieci zaczynają biegać jedno za drugim. Rodzic może podać imię dziecka, za którym wszyscy będą się poruszać. Na hasło: Pod górę! – dzieci idą powoli,
z trudem unosząc nogi. Na hasło: Z górki! – biegną szybko w gromadce..

3.„Jedzie rowerek na spacerek” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic mówi popularną rymowankę:
Jedzie rowerek na spacerek
Jedzie rowerek na spacerek,
na słoneczko i wiaterek.
Jaki z tyłu ma numerek?
Rodzic klaszcze, np. 3, 5, 2, 4 razy, a dzieci liczą klaśnięcia, pokazują odpowiednią liczbę palców i podają nazwę liczebnika. Przy kolejnych powtórzeniach dzieci wspólnie mówią słowa rymowanki.

4.„Figury” – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dzieci biegają swobodnie. Zatrzymują się i patrzą, jaką figurę pokazuje Rodzic
– koło – klaszczą w ręce,
– kwadrat – tupią rytmicznie nogami,
– trójkąt – podskakują.

5. „Ważne znaki” – praca z obrazkiem.
Rodzic pokazuje, układa obrazki znaków drogowych w szeregu: droga dla rowerów, koniec drogi dla rowerów, zakaz wjazdu rowerów, przejazd dla rowerzystów, przejazd dla rowerzystów i przejście dla pieszych, i wyjaśnia, że są na nich znaki, które powinien znać każdy rowerzysta.
Wspólnie z dziećmi ustala, o czym mówią obrazki na znakach. Dzieci swobodnie wypowiadają się o tym, gdzie widziały takie znaki.
Następnie wybrane dziecko zasłania oczy opaską, a N. zamienia miejscami 2 obrazki. Po odsłonięciu oczu dziecko odgaduje, które obrazki zamieniły się miejscami, i określa, co one oznaczają.

6. „Różne pojazdy” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej Patrycji Siewiera-Kozłowskiej.
Różne pojazdy
Ruch w powietrzu i na wodzie,
Na ulicy i w zagrodzie:
Jedzie traktor – pyr, pyr, pyr, Dzieci powtarzają onomatopeje na jednym wydechu.
Czasem rower mknie – dryń, dryń. Dzieci powtarzają onomatopeje na jednym wydechu.
Szybko mknie karetka zwinna,
Ona czekać nie powinna!
Samochody rozpędzone – żżżżżż, Dzieci powtarzają głoskę „ż” długo, na jednym wydechu
– wargi wąskie i zaokrąglone, język za górnymi zębami
przy wałku dziąsłowym.
Każdy pędzi w swoją stronę.
A co płynie, zbliża się?
Mała łódka fale tnie!
Woda szumi – szu, szu, szu, Dzieci powtarzają onomatopeje na jednym wydechu.
Łódka przypłynęła tu.
A tam w górze – spójrzcie, dzieci,
To samolot sobie leci!
Ryk silników słychać – żżżżż, Dzieci powtarzają głoskę „ż” długo, na jednym wydechu
– wargi wąskie i zaokrąglone, język za górnymi zębami
przy wałku dziąsłowym.
Kadłub pięknie w słońcu lśni.

Życzymy miłej zabawy.

Komentarze zamknięte.