Razem z latem

Razem z latem

1. Na początek proponujemy dzieciom wysłuchanie wiersza Pani Z. Beszczyńskiej

„Żeby już przyszło lato”.

Żeby przyszło lato
tyle już dni czekam na to
żeby latać jak ptak
żeby poczuć wiśni smak

czary mary
hej dżdżownice
zróbcie ze mnie czarownicę!

czary mary
hej ropuchy
żeby się mnie każdy słuchał!

nie wiem co bym dała za to
żeby już przyszło lato.

Omówienie treści wiersza:
O czym marzy autorka?
Z czym kojarzy jej się lato?

2. Teraz zaproponujemy kilka zagadek dla dzieci:

Kolorowe, pachnące,
w ogrodzie czy na łące,
chętnie je zbieramy
na bukiet dla mamy.
(kwiaty)

Dobrze ją znamy z prześlicznej woni,
kwitnie dzwonkami,
chociaż nie zadzwoni.
(konwalia)

Wszyscy o niej mówią,
że kwiatów królowa,
bywa czerwona, biała i różowa.
(róża)

Na zielonej łące kwitnie ich tysiące.
W swej nazwie sto mają,
jak się nazywają?
(stokrotka)

Szczęście przynosi, gdy ma cztery
listki, jaka to roślina? To jest…
(koniczyna)

3. „Żółte, zielone, niebieskie” – zabawa dydaktyczna. Układanie sekwencji rytmicznych w 3 kolorach (abc abc…- żółte koło, zielony trójkąt, niebieski prostokąt, żółte koło…)

4. „Tęcza” – zabawa ruchowa.

Dziecko maszeruje po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szuka koloru podanego przez rodzica i dotyka go palcem. Gdy rodzic znowu włącza muzykę dziecko znowu maszeruje po pokoju.

5. Zapoznanie dzieci z piosenką pt.: „Lato, lato, lato czeka”

6. „Różowe zdrowie” – proponujemy aby dzieci z pomocą rodziców przygotowały koktajl truskawkowy.

Rodzic przygotowuje blender, szklanki lub kubki, jogurt naturalny lub mleko i świeże truskawki. Dziecko ma za zadanie umyć truskawki i oderwać szypułki. Rodzic wrzuca je do pojemnika, wlewa jogurt lub mleko i dokładnie miksuje. Dziecko nalewa koktajl do kubków. Proponujemy aby Państwo porozmawiali z dziećmi na temat koloru napoju, jego smaku i konsystencji.
lody

Życzymy smacznego!

Komentarze zamknięte.