Tęcza

Propozycje do zabaw z dzieckiem dla dzieci 3-lenich.

Jaka dziś pogoda?

Tęcza

1.Zabawa taneczna z piosenką – „Tęcza”.

2. Wiersze

Agnieszka Frączek „Przepis na tęczę”

Weź bukiecik polnych wrzosów, (Rodzic rozsypuje łukiem fioletowe skrawki krepiny)

dzbanek chabrowego sosu, (Rodzic rozsypuje łukiem granatowe skrawki krepiny)

szklankę nieba wlej pomału,

garść niebieskich daj migdałów, (Rodzic rozsypuje łukiem niebieskie skrawki krepiny)

dorzuć małą puszkę groszku,

nać pietruszki wsyp (po troszku!), (Rodzic rozsypuje łukiem zielone skrawki krepiny)

włóż pojęcia dwa zielone

i zamieszaj w prawą stronę.

Dodaj skórkę od banana,

łąkę mleczy i stóg siana, (Rodzic rozsypuje łukiem żółte skrawki krepiny)

szczyptę słońca, dziury z serka

i cytryny pół plasterka.

Weź jesieni cztery skrzynki,

zapach świeżej mandarynki, (Rodzic rozsypuje łukiem pomarańczowe skrawki krepiny)

pompon od czerwonych kapci,

barszcz z uszkami (dzieło babci)…

Jeszcze maków wrzuć naręcze

i gotowe… (Rodzic rozsypuje łukiem czerwone skrawki krepiny)

Widzisz tęczę?

Prosimy porozmawiać z dzieckiem o strachu i wspólne znaleźć odpowiedzi na poniższe pytania
- Z czego w wierszu powstała tęcza?
- Jak naprawdę powstaje tęcza?
- Jak nazywają się kolory , które możemy zobaczyć w tęczy?

Dorota Strzemińska- Więckowiak „ Truskawka”

Przyjrzyj się dobrze truskawce,

Która rośnie na rabatce.

Jest czerwona i dojrzała,

W pestkach jest maleńkich cała.

Ma poziomkę w swej rodzinie,

I ze smaku w świecie słynie.

Latem są truskawek zbiory

– Możesz robić z nich przetwory

– Soki, konfitury, dżemy,

Delikatne musy, kremy.

Myj owoce, zanim zjesz,

I się zdrowiem swoim ciesz.

W smaku swoim są wprost wyśmienite

- Oczywiście, te umyte.

Po przeczytaniu wiersza prosimy o rozmowę z dzieckiem i odpowiedzi na poniższe pytania
-Czego dowiedziałeś się o truskawce?
- co smacznego możemy zrobić z truskawek?
- Jaki jest twój ulubiony przysmak truskawkowy?

3. Zabawy ruchowe:

Tęczowy taniec- dziecko porusza się w rytm muzyki , kiedy poda hasło” Tęcza” – dziecko zatrzymuje się i kreśli obiema dłońmi duży łuk nad głową.

„ Pogodowe Kalambury”- pokazujemy na zmianę dzieckiem różne zjawiska atmosferyczne np. (Wiatr, deszcz, śnieg, słónce, itp.)

4. Zabawy matematyczne

„ Kolory tęczy”- dziecko otrzymuje paski lub kolorowe kartki w kolorach tęczy, oraz pudełko z wymieszanymi różnymi przedmiotami w takich kolorach jak paski zadaniem dziecka jest przyporządkować przedmioty do każdego koloru oraz przeliczenie w jakim kolorze przedmiotów jest najwięcej a w jakim najmniej.

„ Pogodowe rytmy”

Należy narysować kilka chmurek, kilka słoneczek , kilka kropli deszczu ( jeden rysunek na jednej małej kartce). Następnie układamy rytm np. ( Słońc-chmura- kropla- słońce)
Zadaniem dziecka jest ułożenie takiej samej sekwencji z zachowaniem odpowiedniej kolejności,

Prace plastyczne:
1. Praca plastyczna : „kolorowe motyle” – praca plastyczna – kartkę z bloku technicznego składamy na pół, na jednej połówce nakładamy kropki z podstawowych kolorów , następnie składamy kartkę i delikatnie rozcieramy. Kolory powinny się wymieszać po wyschnięciu na środku kartki dorysowujemy czarnym flamastrem środek motyla główkę i czółka.
2. Kalendarz pogody- zachęcamy do stworzenia tabelki dniami tygodnia, w której dziecko każdego dnia będzie mogło narysować symbole pogodowe.

Na deser przygotujcie wspólnie koktajl truskawkowy SMACZNEGO!!!
Życzymy udanej zabawy !

Komentarze zamknięte.