Łąka

Temat dnia: Na łące.

  1. Czas na rozgrzewkę

Stoimy w lekkim rozkroku i zaczynamy:

- krążenia głowy, ramion, tułowia,

- kręcimy bioderkami,

- skłon do prawej nogi i do lewej nogi

- skłony do boku

- dłonie kładziemy na kolanach i kręcimy razem do wewnątrz i na zewnątrz

- kręcimy prawą stopą i lewą stopą

- stojąc prosto unosimy się na palcach i wracamy, wykonujemy kilka razy.

- pobiegajmy w kółko, pobiegajmy również krokiem dostawnym czyli nóżka goni nóżkę,

- pobiegajmy i równocześnie na przemian wymachujmy ramionami.

  1. Gdzie się podziały nasze kropeczki? – zabawa matematyczna na podstawie opowiadania Joanny Modelskiej.

Gdzie się podziały nasze kropeczki?

Na łące panował niespokojny gwar. W trawie aż huczało od krzyków.

– Co to za hałasy? Co się z wami dzieje? – spytał przysadzisty żuk.

– Ktoś nam ukradł kropeczki ze skrzydeł! – wykrzyknęły przestraszone

biedronki. – Bez nich nie jesteśmy już takie same. Kto teraz będzie chciał wypatrywać

nas w trawie? Czyje oko ucieszymy naszym widokiem…? – zawiesiła głos

najstarsza z biedronek.

Kto śmiał to zrobić?! – oburzył się żuk i ze zdziwienia aż postawił swoje różki

na sztorc. Tu, na łące, wszystkie owady mieszkają razem i sobie pomagają – zauważył

pasikonik.

– To znaczy, że zakradł się do nas jakiś intruz – odparł żuk po chwili namysłu.

– Czy ktoś widział coś podejrzanego?

– Ja! Wczoraj przelatywały tędy te pomarańczowe niby-biedronki – zabzyczała

pszczoła.

– Tak – zamyślił się żuk. – Te psotnice już nieraz dały się nam we znaki. Pewnie

to one ukradły kropki biedronkom i przyczepiły do swoich skrzydeł.

– I co teraz, żuku? Musimy jakoś wspomóc nasze przyjaciółki! – odezwał się

pasikonik. – Czy ktoś ma pomysł?

Zapadła cisza. Mimo że owady bardzo chciały pomóc swoim koleżankom,

żaden z nich nie wiedział, czym zastąpić skradzione kropeczki. Całej rozmowie

przysłuchiwały się polne rośliny, szumiąc z oburzenia. Wtem nad rozmówcami

pochylił się kwiat maku.

– Wiem, że do biedronki mi daleko, ale w moim kwiecie są czarne nasiona,

które mogę oddać biedronkom – zasugerował nieśmiało mak.

– Naprawdę? Zrobiłbyś to dla nas? – z niedowierzaniem spytała najstarsza

biedronka.

– Z przyjemnością i zaszczytem – radośnie odparł kwiat.

Na łące rozległy się wesołe okrzyki. Owady ochoczo wzięły się do pracy i pomogły

nalepić nowe kropki na czerwonych skrzydłach. A kiedy już skończyły,

biedronki znowu wyglądały tak jak zawsze.

  1. Zadajemy dzieciom pytania:

Co przydarzyło się biedronkom?;

Kto im pomógł?;

Co zrobili przyjaciele biedronek z łąki?;

4. „Na wiosennej łące” – zabawa ortofoniczno-ruchowa. Opowiadamy historię,

a dzieci za pomocą gestów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbują odwzorować

treść opowiadania.

Jest piękna pogoda, świeci słonko – dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, podnoszą

ręce do góry i wykonują szybkie, rotacyjne ruchy dłońmi.

Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy – dzieci wstają.

Mrówki budują swoje miasto – z rękami na biodrach dzieci wykonują obrót tułowia,

raz w lewo, raz w prawo.

Zajączki skaczą po łące – dzieci mówią trzy razy: kic, kic, kic, i wykonują trzy

skoki obunóż (dzieci robią kilka takich serii).

(dzieci robią kilka takich serii).

Ptaszki wysoko fruwają po niebie – stojąc w miejscu, dzieci mówią: pi, pi, pi, a potem

biegają z rozłożonymi rękami.

Bocian dostojnie kroczy – dzieci idą z wysokim podnoszeniem nóg, zatrzymują się,

wyciągają do przodu ręce i naśladując ruch bocianiego dzioba, mówią: kle, kle.

Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze – dzieci mówiąc: szu, szu,

szu, kołyszą na boki wysoko podniesionymi rękami.

Zaczął padać majowy deszczyk – dzieci kucają i rytmicznie uderzają rękami

o podłogę, mówiąc: kap, kap, kap.

Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków – dzieci siadają w siadzie

skrzyżnym na dywanie.

5.„Która z kolei…” – zabawa dydaktyczna - policzcie i odpowiedzcie na pytania

ŻABKI 5

Która z kolei jest żaba w żółtej ramce? Która z kolei jest w ciemno-zielonej ? Która z kolei jest największa żaba? A która z kolei jest najmniejsza? Która z kolei jest żaba w różowej ramce? Która z kolei jest żaba w czerwonej ramce?

6.Zapraszam was również do odgadywania zagadek na temat łąki, które odgłosy potrafisz już naśladować?

https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg

7. Proszę o wykonanie wybranej przez dziecko pracy plastycznej – motyla lub biedronki z rolki po papierze toaletowym wg. instrukcji: Zwierzęta łąki z rolek.

https://www.youtube.com/watch?v=UohDHJAy25Q

 

Komentarze zamknięte.