Mieszkańcy łąki – pszczoły cz.I

  1. Na początku przypomnijmy sobie troszeczkę informacji o łące. W tym celu zachęcamy do zapoznania dzieci z wierszem I. Salach „Łąka”.
    „Łąka tylu ma mieszkańców
    zwierząt, roślin kolorowych.
    Tu motylek, a tam pszczółka
    tutaj kwiatek – o różowy
    Z kopca wyszedł krecik mały
    obok niego idzie mrówka.
    Na rumianku w krasnej sukni
    przycupnęła boża krówka
    Nad tą łąką kolorową
    bal wydały dziś motyle.
    Zapraszają wszystkie dzieci
    więc zatańczmy z nimi chwilę.”

 

  1. Po przeczytaniu wiersza przyszedł czas, aby sprawdzić jak uważnie słuchaliście wiersza. Rodziców zachęcamy do rozmowy z dziećmi na temat treści wiersza, poniżej podajemy propozycje pytań:
    - O czym był wiersz?
    - Jakiego koloru była łąka?
    - Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
    - O jakich roślinach jest mowa w wierszu?
    - Co wydały motyle nad łąką?
    - Kogo zaprosiły motyle na bal?
  2. Teraz przyszedł czas na trochę ruchu. Zadaniem dzieci będzie naśladowanie sposobu poruszania się i głosu zwierząt, które zobaczą na obrazkach pokazywanych przez rodziców. Są to zwierzęta żyjące na łące:

Motylhttps://pixabay.com/pl/photos/peacock-butterfly-edelfalter-motyl-1526939/

Bocianhttps://pixabay.com/pl/photos/bocian-ptak-zwierz%C4%85t-4300368/

Żabahttps://pixabay.com/pl/photos/%C5%BCaba-natura-makro-zielony-p%C5%82azy-474949/

Pszczołahttps://pixabay.com/pl/photos/dalia-kwiat-pszczo%C5%82a-py%C5%82ek-owad-3856176/

 

  1. Prosimy Rodziców o zapoznanie dzieci z pojęciami takimi jak: pszczelarz, pasieka, królowa pszczół, pszczoły robotnice, żądło, ul. Zachęcamy do oglądania obrazków w zasobach internetowych oraz książkach przyrodniczych. Warto porozmawiać również o ubraniu pszczelarza.

 

  1. Dzieci znają już podstawowe pojęcia, a teraz czas porozmawiać z nimi na temat powstawania miodu. Podczas rozmowy prosimy o wykorzystanie dołączonego obrazka, aby dzieci mogły lepiej wyobrazić sobie ten proces.

MIÓD

  1. Wiemy, że bardzo lubicie ruch, dlatego przygotowałyśmy dla Was kolejną zabawę ruchową „Pracowite pszczoły”. Zadaniem dzieci będzie chodzenie lub powolne bieganie po pokoju, równocześnie naśladując bzyczenie pszczoły. Na dźwięk bębenka (może być też garnek i łyżka) dziecko zatrzymuje się, przykuca i naśladują zbieranie pyłku z kwiatka.
  2. Czas na doświadczenie. Bardzo prosimy powiedzieć dzieciom, że pszczoły podobnie jak inne zwierzęta dokarmiamy cukrem. Zadaniem dzieci jest dodanie cukru do słoika z wodą, wymieszanie (dzieci powinny dojść do wniosku, że cukier rozpuszcza się w wodzie). Następnie proszę powiedzieć dzieciom, że taki właśnie zagotowany cukier po przestygnięciu podawany jest do ula pszczelego.
  3. Skoro już wiecie jak powstaje miód, to może czas go spróbować. Drodzy Rodzice, jeżeli macie w domu miód, zróbcie wspólnie z dziećmi jego degustacje. Możecie posmarować nim kanapki albo wafle ryżowe. Wszystko zróbcie według własnego uznania.
  4. Zadanie specjalne! Przygotowanie nektaru pszczelego z wody, cytryny i miodu – teraz macie za zadanie wykonać dla siebie zdrowy napój.
  5. Kochane dzieci, jeśli macie ochotę trochę pomalować, to właśnie przyszedł na to czas. Będą nam potrzebne farby, pędzelki, kartki oraz kawałeczek folii bąbelkowej (zamiast folii możemy użyć kawałeczek gąbki). Nasza praca ma tytuł „Łąka” i polega na tym, aby stworzyć obrazek za pomocą odciskania pomalowanej folii na kartce. Możemy w ten sposób stworzyć na przykład trawę, reszta elementów może być namalowana pędzlem. Liczymy na Wasze kreatywne pomysły

Komentarze zamknięte.