Wiosenna łąka

Wiosenna łąka 

Temat na ten tydzień to „Wiosenna łąka”

 

  1. Prosimy o obejrzenie filmiku „Wędrówki skrzata Borówki – łąka”. Zależy nam na tym, by dzieci poznały cechy charakterystyczne łąki: występujące trawy, kwiaty, zwierzęta, kolorystyka.

 

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

 

  1. „Co lata nad łąką?” – rozwiązywanie zagadek.

Dzisiaj skupimy się na poznaniu owadów żyjących na łące.

 

Jest taka maleńka, a tak dzielnie lata,

nawet dzieci wiedzą, że jest piegowata. (biedronka)

 

Choć jest bardzo mały, z nikim się nie liczy,

podstępnie krew pije i okropnie bzyczy. (komar)

 

Ten owad od wiosny przez calutkie lato,

trudzi się dla ludzi i nic nie chce za to. (pszczoła)

RENIA1RENIA2RENIA3RENIA4RENIA5RENIA6RENIA7RENIA8

 

Rodzice czytają treść zagadki, dzieci zgadują, wskazują właściwy obrazek. Po rozwiązaniu zagadki dokonują analizy sylabowej – dzielą nazwę odgadniętego owada na sylaby. Następnie rodzice podają nazwy owadów dzieląc je na sylaby a dzieci zgadują nazwę, łączą sylaby w wyrazy.

  1. Motyle nad łąką – zabawa plastyczna. Prosimy o przygotowanie farb plakatowych. Bazując na ilustracji malujemy motyle używając dowolnych kolorów. Pamiętamy o tym, że rozmieszczone barwy są symetrycznie.

 

  1. Zachęcamy do zapoznania dzieci ze słowami i melodią piosenki o biedronce

https://www.youtube.com/watch?v=IMXHCmLDkZE

 

  1. „Ile kropek ma biedronka”? – zabawa ruchowa z elementem liczenia.

Zapraszamy zarówno rodziców jak i dzieci do tańca w rytmie dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce mama lub tata pyta: „Ile kropek ma biedronka?” i wystukuje np. łyżką o patelnię określoną liczbę dźwięków. Zadanie dziecka polega na tym, by się skoncentrować, policzyć dźwięki, powiedzieć ile dźwięków usłyszało oraz pokazać na palcach. Oczywiście nagradzamy brawami dobrze wykonane zadanie. Zamieniamy się rolami. Zabawa toczy się dalej.

  1. Wyścig świerszczy – zabawa ruchowa. Na początku ustalamy jak porusza się świerszcz. Prosimy, by przy pomocy sznurka, skakanki lub liny wyznaczyć linie startu i mety. Ustawiamy się wszyscy: rodzice i dziecko na linii startu. Na hasło „start” wszyscy poruszają się do przodu skokami aż do linii mety. Wygrywa ten świerszcz, który doskoczy do linii mety jako pierwszy. Zabawę można powtórzyć kilka razy. Oczywiście zabezpieczamy przestrzeń wokół aby zachować bezpieczeństwo.
  2. Oczywiście nie może dzisiaj zabraknąć masażyku. Już zapewne pamiętacie jak należy usiąść do tej zabawy. A więc zaczynamy.

Spotkała się Kasia z biedronką,

obie wyszły do ogródka na słonko.

kroczenie palcami od brzegów pleców w kierunku kręgosłupa

Patrzy Kasia, kręci głową –

ubrane są jednakowo:

rysowanie ślimaczków po obu stronach kręgosłupa.

Obie mają sukieneczki

czerwone w czarne kropeczki.

stukanie palcami obu rąk po całych plecach.

  1. Wydaje Ci się, że nie potrafisz narysować biedronki. Nie prawda. Spróbuj z nami.

Kółko przetnij na połówki,

Główka, czułki, kropki, nóżki.

Ile kropek ma biedronka?

Nie wiem ile. Spytaj słonko.

RENIA9

 

Komentarze zamknięte.