Wiosna na widelcu

Drodzy Rodzice,

Oto kilka kolejnych propozycji dobrych pomysłów dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem 5-letnim:

Temat zajęć : Wiosna na widelcu

Cele:

  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • Doskonalenie znajomości nazw warzyw
  • Kształtowanie sprawności fizycznej
  • Rozwijanie mowy i myślenia w oparciu o wiersz
  • Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci- zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych

„Gąsienica – tajemnica” wysłuchanie wiersza Doroty Gellner, rozmowa na temat utworu.
Pytania do wiersza :
1. Kto jest głównym bohaterem wiersza?
2. Jak wyglądała gąsienica ?
3. Jak spędziła zimę ?
4. Co stało się na wiosnę ?
5. Czy gąsienica zimą i wiosną wyglądała tak samo?
„Gąsienica – tajemnica”

Idzie ścieżką gąsienica
Kolorowa tajemnica.
Krótkich nóżek mnóstwo ma,
Jedna robi nam pa, pa.
Do widzenia! Do widzenia!
Czary mary – już mnie nie ma.
Nitką się owinę cała i przez zimę będę spała.
Gdy ochłodzi się na dworze,
Będę spała jak w śpiworze.
Już się niby nic nie dzieje,
kokon się na wietrze chwieje.
Gąsienica w środku śpi,
zatrzasnęła wszystkie drzwi. A na wiosnę patrzcie kiwa do nas skrzydełkami.
Kto to jest? Popatrzcie sami.

Nauka piosenki „ Kle, kle boćku ”     

Kle, kle boćku kle, kle
Witaj nam bocianie.
Łąka ci szykuje, łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Usiądź na stodole.
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole. (bis)

Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz
wiosnę nam prowadzisz. (bis)

 

,, Dlaczego warzywa są zielone ?” eksperyment transportu wody w roślinie. Umieszczamy liść kapusty pekińskiej w wodzie z dodatkiem barwników spożywczych : zielonego , czerwonego i niebieskiego. Obserwujemy proces barwienia się liści. Można liście zostawić na noc dzięki czemu efekt będzie wyraźniejszy.

„Zdrowe kanapki ” zadajemy dziecku pytania : Dlaczego najzdrowsze są świeże warzywa ? Czy należy jeść warzywa ze skórką ? Dlaczego należy myć przed spożyciem ?
Wspólnie robimy zdrowe zielone kanapki.

„Wiosenne drzewo ” – praca plastyczna. Dzieci malują farbami liście kapusty pekińskiej i przyciskamy je do papieru. W ten sposób tworząc wiosenne drzewo.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych :

„Bociany ” dzieci naśladują bociany- unoszą wysoko kolana, klaszcząc w dłonie pod kolanami na sygnał bociany stają nieruchomo na jednej nodze.

„Kraina pszczółek” wykonuje na kocyku odpychanie się od ściany w leżeniu tyłem, nogi ugięte i oparte o ścianę

Komentarze zamknięte.